biscuit53's Weblog

June 5, 2008

Rahsia Diri Melalui Bentuk Gigi

Filed under: personaliti — Tags: — gingerbread53 @ 9:29 am

Rahsia Peribadi Mengikut Bentuk Gigi

JARANG DAN KECIL
Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang bersalah.Beralah sajalah!

BERSAIZ SEDERHANA DAN RATA
Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak. Tapi gigi original tau!!
Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati dan suka
menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada yang minta bantuan, pasti
tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain.
Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/ kekasih macam mereka ni kan?

BESAR DAN JARANG
Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara satu
sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok macam tu.
Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu saja.
Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik nak berdengki.
Selain itu, sifat negatif kamu juga, seorang yang keras kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas, mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu diperolehi. Bahayanya! Sebagai
kekasih/teman mereka, kamu harus berbanyaklah bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu. Erk! Gelemannya!

JONGANG DAN KECIL
Jangan ingat semua orang yang gigi ‘ke depan’ tu tak cantik . Ada juga
yang masih kelihatan manis dan cantik. Sekiranya giginya berbentuk agak jongang dan kecil, bermakna dia masih
lagi bertolak ansur dengan orang lain. Maknanya keras kepalanya itu bertempat
dan masih boleh dibawa berunding. Kata orang tu, dalam keras ada lembutnya!

JONGANG DAN BESAR
Benteng pertahanan kena kuat dan kukuh. Banyaklah bersabar kalau ada teman/kekasih seperti mereka ini. Menduga iman sungguh! Kamu haruslah kena banyak bersabar dan tahan saja dengan mulut celupar mereka tu. Mereka juga mudah mengeluh dan tak pernah puas hati dengan apa yang telah dimiliki. Sikap itu ada positifnya kerana mereka mudah menempa kejayaan dan akan sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Selain itu, mereka ini agresif orangnya dan ringan tulang!

TIDAK TERSUSUN
Kadangkala tengok orangnya memang cantik. Tapi bila dia tersenyum menampakkan
giginya yang tak begitu rata dan sekata, mengurangkan kecantikan yang dimilikinya
itu. Namun kata orang, biarpun giginya tak cantik tapi hati budinya ‘cantik’.
Usah kerana tengok gigi tak cantik maka ingat perangai pun tak berapa cantik
juga. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Tidak rugi menjadikan mereka ini sebagai tempat meluahkan hati kerana mereka sentiasa mendengar dan memberi nasihat. Mereka juga berpengetahuan luas biarpun sikapnya kebudak-budakan kadangkala merimaskan. Selain itu, mereka juga pandai
membahagiakan orang lain.

SEOLAH MASUK KE DALAM
Bila diperhatikan, struktur giginya seolah ‘ke dalam’ sikit. Ia menandakan bahawa
mereka seorang yang pemalu dan suka menyembunyikan sikap sebenar diri mereka
tapi mereka agak pasif. Selalunya mereka ini bersikap pendiam dan tidak begitu
pandai bergaul dengan orang lain. Selain itu, mereka juga cukup pandai menyimpan
rahsia kecuali kepada orang yang benar-benar telah meraih kepercayaan mereka.

KECIL DAN TERSUSUN
Selalunya berwajah keanakan dan tampak semakin menarik dengan gigi yang kecil
dan tersusun indah itu. Mereka yang memiliki gigi sebegini dikatakan suka menolong
orang dan boleh dipercayai percakapan mereka. Aduhai! Beruntungnya mereka yang
memiliki kekasih seperti ini kerana mereka seorang kekasih yang hebat!

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: